28 Kasım 2012 Çarşamba

Dilek Hanif B&WO Dergisi / Haziran 2011


DİLEK HANİF

Ünlü moda tasarımcısı Dilek Hanif, houte couture markasının yanında, kendi hazır giyim markasını da yarattı. Nişantaşı’nda açtığı mağazasıyla, hazır giyim sektörüne giriş yapan Hanif, hızlı ve pratik alışveriş yapmak isteyenlerin basic ihtiyaçlarına karşılık verecek…
 Koleksiyonlarıyla rafine, elegan ve dinamik kadının portresini çizen Dilek Hanif’in hazır giyim mağazasında, smokinler ve kokteyl elbiselerinin yanı sıra işçilik kalitesi çok yüksek gece giysileri de yer alacak.


Haute Couture den sonra ayrıca bir hazır giyim markası yaratma fikri nasıl doğdu?
Paris ve Milano'da haute couture markam için hizmet aldığım ajans beni bu konuda çok cesaretlendirdi. Geçen yıl Milano’daki showroom için hazır giyim koleksiyonu hazırlamıştım. Bu koleksiyon Milano’da önemli alıcı gurupları ile buluştu ve oldukça da beğenildi. Yurtdışındaki bu gelişmeler beni o kadar sevindirdi ki,  aynı anda İstanbul’da da bir mağaza açmak istedim.

Haute Couture ve hazır giyim markanızın hedeflerinde fark var mı?
Marka mesajlarımız aslında hep aynı… Dilek Hanif kadını daima rafine, elegan ve dinamiktir. Bu tanımlama hem haute couture hem de hazır giyim için geçerli tabii ki. Ancak tüketici kitlesi hazır giyimde daha da genişleyecek. Bu sebeple basic ihtiyaçları karşılayacak kombinler ağırlıkta olacak. Diğer taraftan hazır giyim için yeni bir logo belirledik ve kurumsal rengimiz de mavinin çok özel bir tonu oldu. 

Yıllardır Ralli Apartmanı’nda bir atölyeniz var. Mağazanızı da aynı apartmanda açtınız...
Büyük şans oldu diyebilirim. Üst katta kendi atölyem olduğu için benim de ilgim üzerinde olabilecek tabii ki. Bu durum da bana büyük bir avantaj olacak. Fakat iki kat arasında yaklaşık 1000 metrekarelik bir alanda sanırım oldukça koşuşturmalı günler beni bekliyor. 

Nasıl bir mağazacılık anlayışı ile hizmet vereceksiniz?
Lüks mağazacılığın sınırlarını zorlayacağım. Tarihi bir Nişantaşı apartmanında yüksek tavanları olan bir daireyi, odalarını bile muhafaza ederek dekore ettik. Oldukça sıcak ve şık bir ambiyans yarattık diyebilirim. Bu mağazada haute couture için vakti olmayan, fakat yüksek malzeme ve işçilik arayan hanımlara Haute Couture tadında özel bir koleksiyon sunacağız.

Fiyatlar nasıl olacak?
Haute Couture gibi kişiye özel bir üretim olmadığı için tabii ki daha erişilebilir fiyat yelpazesi olacak. Dilek Hanif giymek isteyen birçok hanım, hem çok özel bir alışverişin tadına varabilecek hem de bütçelerini hiç de zorlamayacaklar. 

Nasıl bir koleksiyon olacak, abiye ağırlıklı mı?
Gündüzden geceye uzanan seçeneklerin yanı sıra oldukça dikkat çekici bir smokin koleksiyonu olacak. Smokinler ve kokteyl elbiselerinin yanı sıra işçilik kalitesi çok yüksek gece giysileri de yer alacak. Hızlı ve pratik alışveriş yapmak isteyen ve özel seçimleri olan bir kitlenin tüm ihtiyaçlarını karşılayacağız diye düşünüyorum. Bu sezon şık şapkalar ve aksesuarlar da bulunduracağız.

Koleksiyon sık sık yenilenecek mi?
Aslında bazı klasik parçalar dışında sezon içinde birçok kapsül koleksiyon hazırlayacağız. Dolayısı ile serisi fazla olmayan fakat her geldiklerinde farklı ürünlerle buluşabilecekleri bir mağaza olsun istedim. Benim mağazamdan alışveriş yapanların özel hissetmelerini sağlamak için büyük serileri olan üretimlere tabii ki çok mesafeli duracağız.

Dilek Hanif klasiği olan Osmanlı esintilerini bu koleksiyonda görecek miyiz?
Osmanlı çinilerinden esinlenerek çok özel bir desen hazırladım. Bu deseni şifon, ipek jarse gibi çok romantik dokumalara bastık. Bu desen 2011 yılında hazır giyim markamın kolesksiyonunda bolca kullanılacak. Bunun yanı sıra Osmanlı kültürünün çizgi ve işlemeler anlamında bazı uyarlamaları da olacak tabii ki. Şık bir kokteyl elbisesi ile takımlanacak modern bir kaftan veya cebken bulabilecekler.

Dilek Hanif renkleri çok kullanan bir marka değil. Hazır giyimde de böyle mi olacak?
Haklısınız, Haute Couture kopleksiyonlarımda renklere mesafeli bir insanım. Fakat hazır giyim koleksiyonumda petrol mavisi ve narçiçeği en çarpıcı renkler olarak başrolde. Diğer taraftan pudra tonları, siyah ve beyaz tabii ki vazgeçilmezlerim.

Hazır giyimde hedefleriniz neler?
Hem yurtdışında hem de yurtiçinde sakin ve tedbirli adımlarla büyümek ve markamın daha geniş kitlelere erişim kabiliyetini arttırmak olacaktır.


0 yorum:

Yorum Gönder